no tinc altre pretensió que mostrar els llocs que visito i donar-los a conèixer
si a algú li fa falta més informació -apart de les coordinades- per arribar a algun lloc, amb molt de gust l'hi donaré

diumenge, 17 de febrer del 2013

Pont de Vilomara i Rocafort

El Pont Vell  41º42.053', 1º52.196'
està documentat a l'any 1012, fou reconstruït al s XVII i a l'any 1989, la funció del pont era comunicar la població amb el camí ral que anava cap al Vallès, la composició és asimètrica amb un arc central, tres arcs al marge esquerre i cinc al dret, te una llargada aproximada de 130 m
 
Pedra de les Creus  41º43.037', 1º56.187'
aquesta pedra és envoltada de moltes llegendes, al costat hi ha una pedra que porta escrit   "a les primeries del segle XVII ja m'anomenaven "la pedra de les creus", estava situada dalt la carena del camí que va del mas Roviralta a Rocafort. Davant meu descansaven les comitives que de Roviralta i els seus masos portaven un difunt a enterrar a Rocafort, resaven una absolta i em marcaven una creu. Molt malmès l'indret  per una urbanització i per l'incendi forestal de 1985 m'ha portat a aquest lloc on continuaré sent testimoni del pas dels difunts
 
Castell de Rocafort  41º42.955', 1º55.572'
datat al s XI, fou destruït durant la guerra dels carlins contra Joan II, solament i queda un pany de paret, està molt embrossat
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada